Eredményes a módszer: büntetés helyett meditációval nevelik a gyereket egy amerikai iskolában
Egy amerikai iskola 2016-ban vezette be azt az egyébként évezredes, de az oktatási rendszerben újfajta módszert, aminek az első lépése az volt, hogy az intézményben kialakítottak egy szobát, ahova a problémákkal küzdő gyerekek elvonulhattak, hogy ott vezessék le a bennük felgyülemlett feszültséget. A kialakított meditációs szobában nyújtó- és légzőgyakorlatokat, relaxációs feldatokat végeznek, az elcsöndesedésre fókuszálnak.
A nevelési módszer merőben eltér a megszokott gyakorlattól, viszont a hatákonyságát ez nem befolyásolja negatív mértékben, hiszen évek óta kitűnő eredményeket mutat ez a technika. A Baltimore-i iskola igazgatónője és egy alapítvány együttműködése keltette életre a szobát, ami kellemes érzettel tölti el a belépőket, világos színeivel, a földre helyezett puha párnákkal azonnal megnyugtató, biztonságos érzéseket vált ki. Ezt a meditációs szobát természetesen minden gyerek használhatja, ehhez az úgynevezett instruktorral kell csak beszélniük. A módszer szerint nagyjából 5 perc irányított beszélgetésre van szükség, illetve az ehhez kapcsolódó 15 perces meditációs gyakorlatra, hogy nyugodtabban folytathassák a napi tevékenységeiket a gyerekek.
A problémás környéken álló iskola nagy figyelmet fektet a közös meditációkra is, amikben a tanárok is részt vesznek. Emellett kialakítanak egyfajta ritmust, ami segít a gyerekeknek, hogy ha stresszes helyzetbe kerülnek, a technikák alkalmazásával higgadtan reagáljanak.
Így például a gyerekek otthon is tudják alkalmazni az iskolában tanult légzőgyakorlatokat. Elsőre hihetetlennek tűnhet, de a módszer valóban működik, ennek pedig bizonyítéka is van: a diákok közül senki ellen nem indult fegyelmi eljárás, ami a körülményeket és a múltat tekintve hatalmas változást jelent. Az iskola eredményei elég meggyőzőek voltak ahhoz, hogy ezeket a technikákat Amerika szerte (is) egyre több iskolában kezdjék alkalmazni.